Osnova témat

  • Úvod

    Logolink OP3V

    Logo Creative Commons s textem



  • Typy hodnocení výsledků vzdělávání

    úvod do problematiky hodnocení, obecné principy, typy hodnocení

  • Hodnocení ve škole

    formy hodnocení specifické pro školní prostředí, organizace a podmínky hodnocení ve škole, externí hodnocení

  • Formativní a sumativní hodnocení

    hlavní směry v hodnocení žáků, význačné znaky formativního a sumativního hodnocení, možnosti použití

  • Sebehodnocení

    funkce a formy sebehodnocení

  • Slovní hodnocení

    možnosti a meze slovního hodnocení žáků
  • Mezinárodní výzkumy a žebříčky

    mezinárodní výzkumy TIMSS a PISA, žebříčky škol

  • Druhy didaktických testů

    základní rozdělení testů obecně a specificky didaktických testů

  • Typy testových úloh

    rozdělení testových úloh (otevřené / uzavřené), příklady každého typu

  • Postup konstrukce didaktického testu

    zásady tvorby didaktických testů, specifikační tabulka, pilotáž

  • Vlastnosti testových úloh

    definice a postup stanovení vlastností úloh (obtížnost, citlivost)

  • Analýza distraktorů

    analýza nenormovaných odpovědí, atraktivita distraktorů

  • Validita a reliabilita testu

    metody určování validity a reliability, vnitřní konzistence testu, vzorce výpočtu
  • Standardizace testu

    účel a metody standardizace, percentilová škála, c-škála, z-škála

  • Příklady standardizovaných testů studijních předpokladů, modely srovnávání testů

    ukázky konkrétních testů s komentářem