Hodnocení výsledků učení žáků - M832013
Osnova témat
-
-
úvod do problematiky hodnocení, obecné principy, typy hodnocení
-
formy hodnocení specifické pro školní prostředí, organizace a podmínky hodnocení ve škole, externí hodnocení
-
hlavní směry v hodnocení žáků, význačné znaky formativního a sumativního hodnocení, možnosti použití
-
funkce a formy sebehodnocení
-
možnosti a meze slovního hodnocení žáků
-
mezinárodní výzkumy TIMSS a PISA, žebříčky škol
-
základní rozdělení testů obecně a specificky didaktických testů
-
rozdělení testových úloh (otevřené / uzavřené), příklady každého typu
-
zásady tvorby didaktických testů, specifikační tabulka, pilotáž
-
definice a postup stanovení vlastností úloh (obtížnost, citlivost)
-
analýza nenormovaných odpovědí, atraktivita distraktorů
-
metody určování validity a reliability, vnitřní konzistence testu, vzorce výpočtu
-
účel a metody standardizace, percentilová škála, c-škála, z-škála
-
ukázky konkrétních testů s komentářem