Studijní literatura
Studijní literatura
Základní:
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. 1. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1.
KAŠPAROVÁ, Vendula. Národní zpráva šetření TALIS 2013 [online]. Praha: Česká školní inspekce, 2014, 65 s. [cit. 2015-04-30]. ISBN 978-809-0563-230.
RANKIN, Jenny Grant. First aid for teacher burnout: how you can find peace and success. New York: Routledge, [2017]. ISBN 978-1138655461.
STARÝ, Karel, Dominik DVOŘÁK, David GREGER a Karolina DUSCHINSKÁ. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum, 2012, 188 s. ISBN 978-802-4620-879.
Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.
Doporučená:
BAREŠ, Milan. Podpora práce začínajících učitelů: (jako součást systému dalšího profesního rozvoje pedagogických pracovníků): sborník. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2009, 41 s. ISBN 9788086956503.
BOCHNÍČEK, Zdeněk a Jaromír HALIŠKA. Na pomoc pedagogické praxi: publikace pro vysokoškolské studenty učitelství a začínající učitele oborů přírodních věd, matematiky a informatiky. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 131 s. ISBN 978-80-210-6302-0.
EURYDICE. Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. 2006.
HEIKKINEN, Hannu L.T., Hannu JOKINEN a Päivi TYNJÄLÄ, ed. Peer-group mentoring for teacher development. London: Routledge, 2012. ISBN 0415529379.
HEMMS, Kerry. Teacher's Field Guide: 7 Truths About Teaching to Help You Start off Strong, Avoid Burnout, and Stay in Love with Teaching. 1. New York: Morgan James Publishing, 2017. ISBN 978-1683501848.
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
JANÍK, Tomáš, Radka WILDOVÁ, Klára ULIČNÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Jana JAŠKOVÁ a Barbora ŠIMŮNKOVÁ. Adaptační období pro začínající učitele. Pedagogika. 2017, 67(1), 4-26. DOI: 10.14712/23362189.2017.433. ISBN 10.14712/23362189.2017.433. Dostupné také z: http://www.scied.cz/index.php/pedagogika/article/view/433
KAŠPAROVÁ, Vendula, Anna HOLEČKOVÁ, Jan HUČÍN, et al. Analytická zpráva z šetření TALIS 2013. Praha: Česká školní inspekce, [2015], 85 s. ISBN 9788088087007.
PÍŠOVÁ, Michaela a Karolina DUSCHINSKÁ. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011, 204 s. ISBN 978-807-2905-188.
PODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 9788072544745.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-621-7.
RÝDL, Karel. Vývoj standardizace profese učitele v České republice − nekonečný příběh?. Orbis scholae. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014, 2014(3). ISSN 1802-4637. Dostupné také z: http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_3_01.pdf
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-731-5082-4.