Osnova témat

  • Úvod

    Logo OPVVV





                   Logo Creative commons 4.0 BY-SA

  • Proč jsou GPU sexy

    • Co je to GPU?
      Definice, renderování, představení Nvidia RTX 3090 GPU.
    • Srovnání s CPU.
      Srovnání designu a čipů, důsledky.
      Mooreův zákon, limity CPU, paralelismus.
      Pár definic: speedup, efficiency,...
    • Domácí úkol viz https://github.com/celnda/GPU-subject
  • Paradigma paralelizace

    • Základy programování.
      C, C++, CUDA, "Hello, world".
    • Paměť na GPU.
      Úrovně paměti, cache, coalesced access.
      Latence různých druhů paměti, důsledky.
    • Stavební bloky.
      Vlákno (thread), grid, SM (streaming multiprocessor), ...
    • Cvičení: https://github.com/celnda/GPU-subject.
  • Optimalizační techniky

    • Čeho si všímat.
      Techniky: Jak je uspořádaná paměť, druhy paralelizace.
    • Paměť.
      Sdílená paměť a řešení konfliktů, „závod dat“.
      Pole struktur nebo struktura polí?
    • Výpočty
      Výp. jednotky dle požadované rychlosti.
      Divergence vláken („nepoužívat if“!).
      Paralelizace na úrovni instrukcí.
    • Cvičení: https://github.com/celnda/GPU-subject.